Nu söker vi en HR- ekonomiadministratör med placering i Halmstad

BAB Byggtjänst har år 2018 stor framtidstro och behöver därför förstärka vår organisation med ytterligare driftiga och målmedvetna medarbetare som ska vara med och utveckla vår verksamhet. BAB driver Byggservice, Entreprenadverksamhet och Anläggning och har idag drygt 300 anställda. Till vårt kontor i Halmstad söker vi nu en HR-/ekonomiadministratör.

Arbetsuppgifterna består delvis i att supporta tjänstemännen på vårt kontor i Halmstad men även att förstärka HR- samt ekonomiavdelningen i största allmänhet. Tjänsten innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter, där den vi söker måste vara beredd på att ta tag i många olika saker.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Vara ett stöd vid rekrytering av nyanställda
  • Introduktion av nyanställda
  • Projekthantering i Hogia Byggekonomi
  • Registrering och betalning av leverantörsfakturor
  • Fakturering till kunder och ha kontroll på kundreskontran när det gäller betalningar och påminnelser.
  • Svara i vår växel samt ta emot besökare
  • Beställa kontorsmaterial
  • Beställa ID-kort
  • Beställa mat samt duka fram och bort den frukost som vi äter gemensamt varje dag.
  • Posthantering

Du som söker skall ha minst 3 årig gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en utbildning inom HR eller ekonomi

Vi söker en utåtriktad person som kan arbeta självständigt och ta eget ansvar, har god planeringsförmåga och är bra på att samarbeta. Vi värderar dina personliga egenskaper högt. Du erbjuds ett arbete med mycket varierade arbetsuppgifter.

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Plats: Halmstad

Ansök senast: 2018-11-05

Eventuella frågor besvaras av Therese Persson, 042-535 48. Skicka in ansökan till therese.persson@babbygg.se
Välkommen med din ansökan!